مهر لامرد

ساخت وبلاگ

سهم فارس از هیئت رئیسه کمیسیون های تخصصی مجلس؛

مُهرستان » عصر یکشنبه با برگزاری جلسات تخصصی کمسیون ها اعضای هیئت رئیسه کمسیون های تخصصی مجلس انتخاب شدند. به گزارش مُهرستان؛ داریوش اسماعیلی نماینده خرامه کوار و سروستان به عنوان نائب رئیس اول کمسیون صنایع و معادن مجلس انتخاب شد. همچنین دکتر محمد رضا رضایی کوچی به عنوان رئیس کمسیون عمران محلس انتخاب شد. دکتر جمشید…

مُهرستان » عصر یکشنبه با برگزاری جلسات تخصصی کمسیون ها اعضای هیئت رئیسه کمسیون های تخصصی مجلس انتخاب شدند.

به گزارش مُهرستان؛ داریوش اسماعیلی نماینده خرامه کوار و سروستان به عنوان نائب رئیس اول کمسیون صنایع و معادن مجلس انتخاب شد. همچنین دکتر محمد رضا رضایی کوچی به عنوان رئیس کمسیون عمران محلس انتخاب شد.

دکتر جمشید جعفر پور نماینده لارستان به عنوان نائب رئیس دوم کمسیون فرهنگی انتخاب شد.

همچنین دکتر محمد جواد جمالی نماینده فسا سید محسن علوی نماینده لامرد و مهر به عنوان بیران اول و دوم کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس انتخاب شدند.

در پایان دکتر کورش کرم پور نماینده فیروزآباد فراشبند و قیر و کارزین به عنوان دبیر اول کمسیون انرژی مجلس انتخاب شد.

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 106 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 23:14

مُهرستان » شماره ۸۷ ویژه نامه نیم نگاه شهرستان های لامرد و مُهر منتشر شد. مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 131 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 23:14

مُهرستان » در نشستی با حضور مهندس رحیمی شهردار، رییس و اعضای شورای اسلامی خوزی، محمدی رییس اداره بهزیستی شهرستان مُهر، حاج آقاترکی زاده امام جماعت مسجدصاحب الزمان (ع)، موسوی کارشناس پیشگیری اداره بهزیستی، جانشین پایگاه مسجدجامع و مدیران مدارس در دفتر شورای اسلامی شهر خوزی جلسه ای با عنوان راه های شناخت و پیشگیری از آسب های اجتماعی برگزار گردید.

به گزارش دریافتی مُهرستان، این جلسه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید شروع و پس از آن احمد مقیمی رییس شورای اسلامی شهرخوزی ضمن عرض خیرمقدم و تبریک فرارسیدن میلادامام حسن مجتبی (ع)؛ابرازداشت: مسئله آسیب های اجتماعی از دیرباز در جامعه ی بشری مورد توجه اندیشمندان بوده است.

وی اضافه کرد: همزمان با گسترش انقلاب صنعتی وگ سترش دامنه ی نیازمندی ها، محرومیت های ناشی از عدم امکان برآورده شدن خواسته ها و نیازهای زندگی موجب گسترش شدید فساد، عصیان، تبهکاری، سرگردانی، دزدی و انحراف جنسی و دیگر آسیب ها شده است، لذا وظیفه مسئولین و متولیان امر پیشگیری از آسیب های اجتماعی است تا با برگزاری کلاس ها و آموزش های لازم نسبت به فرزندان و والدین؛ یشگیری را توسعه بدهند.

در ادامه جلسه، محمدی رئیس اداره بهزیستی شهرستان مُهر ضمن تاکید بر تشکیل کلاس ها و راهنمایی مردم با همکاری شوراها، شهرداری ها و دهیاری ها؛ به تشکیل کمیته پیشگیری آسیب های اجتماعی، پیشگیری از اعتیاد و معلولیت ها اشاره نمود.

در ادامه موسوی کارشناس پیشگیری اداره بهزیستی به معرفی دفاتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی و زیر مجموعه های آن پرداخت. همچنین هر یک از حاضرین دیدگاه های خود را در این خصوص بیان نمودند.

در پایان جلسه مقررگردید در اولین فرصت کمیته پیشگیری ازآسیب های اجتماعی در این شهر تشکیل گردد و در صورت امکان همایشی در خصوص جلوگیری و مبارزه با مشروبات الکلی برگزارشود. برپایی نمایشگاه عکس با موضوع آسیب های اجتماعی در شهر خوزی از جمله مصوبات این جلسه بود.

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 119 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 23:14

مُهرستان / ناصر غفوری » *۲۴ام خرداد* ماه دولت *تدبیر و امید* سه سال از عمر خود را پشت سر گذاشت. سه سالی که با فراز و نشیب های زیادی همراه بود. بررسی عملکرد دولت *تدبیر وامید* با نگاهی منصفانه و به دور از احساسات نشان می دهد که این دولت تاحدودی توانسته فضای هشت ساله قبل ازخود را اصلاح و تغییر دهد و تاحدودی *اعتدال* را جایگزین افراط و تفریط و تندروی ها کند.

بررسی اجمالی مواردی از عملکرد این مدت دولت برآمده از خواست و اراده مردمی که به دنبال تغییر در رویکردهایی بودند که دولت نهم و دهم در پیش گرفت و باعث نابسامانی های فراوان و لطمات جبران ناپزیر در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، شد نشان ازموفقیت نسبی دولت دارد.

دولت *تدبیر و امید* اولین اقدام خویش را بوجود آوردن فضای آرام و بدون تنش می دید و ارامش را به جامعه برگرداند.
شما ملاحظه کردید که دولت نهم و دهم خود را درگیر چه فضایی کرده بود. از بگم بگم های رئیس دولت تا صحبت از مکتب ایرانی تا بکارگیری افراد مسئله دار در مدیریت ارشد اجرایی با اندیشه ی افراطی و تا تصمیمات خلق الساعه و در اواخر *خانه نشینی ۱۱ روزه* و عدم تمکین به خواست مقام معظم رهبری و گل سرسبد این رفتارها یکشنبه سیاه مجلس و درگیر کردن قوا با همدیگر و عدم اجرای مصوبات قانونی و جان مطلب یک کلام تکروی و عدم روحیه خرد ورزی ومشورت، همه و همه فضای کشور را دچار یک هرج و مرج بدی کرده بود.

دولت *تدبیر و امید* اقدام اولیه خود را مبتنی بر ارامش گذاشت و این دستاورد کمی نبود. در سایه این آرامش و چاق کردن تنفس حرکت خود را شروع کرد.

اما مهمترین عملکرد دولت دراین سه سال؛
در این مدت دانشگاه ها فضای بازتری را تجربه کردند. دانشجویان ستاره دار زیادی که از تحصیل معلق شده بودند برای ادامه تحصیل دعوت شدند.
*سیاست خارجی* ایران ثبات نسبی را تجربه کرد و تیم دیپلماتیک دولت توانست در یک اقدام طاقت فرسا و تاریخی برجام را به عنوان سند افتخار ملت شریف ثبت کند.
ارتباط ایران با اروپا به حال گذشته بازگشت و در عین حال ارتباط با کشورهای در حال توسعه حفظ شد. جالب است که وقتی به تاریخ دیدارهای سطح بالای ایران و کشورهای اروپایی رجوع می کنیم، فاصله تاریخی آن به بیش از هشت سال می رسد یعنی عموما آخرین دیدارها قبل از دولت دکتر روحانی به زمان *اصلاحات* بازمی گردد و این خود گویای کاهش روابط ایران با کشورهای سطح بالای علمی و اقتصادی دنیاست.
وزارت ارتباطات توانست خدمات اینترنتی را به طور گسترده افزایش دهد و به طور جدی به مقابله با فیلترینگ های بیهوده برخیزد تا جایی که حتی روز انتخابات هم ارتباطات کمافی السابق ادامه پیدا کرد.
وزارت کشور علی رغم تمام مسائل پیش آمده توانست انتخابات قابل قبولی برگزار کند و در این زمینه نمره خوبی کسب کند هرچند در موضوع تجمع های غیرقانونی اقدامات لازم انجام نشد.
حضور یک “حقوقدان” بر مسند وزارت اطلاعات باعث شد تا دومین روحانی حقوقدان دولت با حساسیت بیشتری حقوق افراد و به ویژه حریم خصوصی را مورد توجه قرار دهد.

طرح بیمه سلامت که وزارت بهداشت مجری آن بود سبب شد دل مشغولی ها و نگرانی بیماران و خانواده هایشان نسبت به هزینه های درمان کمتر شود. بیژن زنگنه با سرعت بی نظیر فروش نفت ایران را به جایگاه قبلی بازگرداند.

قراردادهای قوی حوزه ی صنعت احتمالا ایران را در سال های آینده قطب تولید خودرو در منطقه خواهد کرد و از همه مهم تر تیم اقتصادی توانمند دولت توانست با مهارتورم در صد روز ابتدایی و کاهش تدریجی آن به مرز تورم یک رقمی برسد هرچند این موضوع باعث کم شدن رشد اقتصادی در سال اخیر شد.

تورم یک رقمی چیزی است که اگر محقق شود و تداوم یابد اتفاقی منحصر به فرد در تاریخ انقلاب خواهد بود. اما همه این موارد ادامه نخواهد یافت مگر با حمایت صبورانه از دولتی که اصلی ترین سرمایه اش مردم و حمایتشان است. با اندک گذاری در سایت ها، خبرگزاری ها و شبکه های مجازی هجوم همه جانبه مخالفین دولت برای منفعل کردن این حرکت مردمی را مشاهده می کنیم و به فرموده *مقام معظم رهبری*باید تمام نگرانی مان را صرف کنیم تا اتحاد دولت و ملت از بین نرود.

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 122 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 4:53

اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مُهر؛

مُهرستان » سیدعلی اکبر علوی از کلیه سهامداران خواست برای تفکیک دفترچه های سرپرست خانوار به تعاونی مرزنشینان محلی که در آن جا سهام دارند مراجعه کرده و به عضویت تعاونی در آیند. به گزارش مُهرستان؛ رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مُهر گفت: برای تفکیک دفترچه متقاضی از سرپرست قبلی، به مدارک ذیل نیاز…

مُهرستان » سیدعلی اکبر علوی از کلیه سهامداران خواست برای تفکیک دفترچه های سرپرست خانوار به تعاونی مرزنشینان محلی که در آن جا سهام دارند مراجعه کرده و به عضویت تعاونی در آیند.

به گزارش مُهرستان؛ رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مُهر گفت: برای تفکیک دفترچه متقاضی از سرپرست قبلی، به مدارک ذیل نیاز است:

  • کارت الکترونیکی مبادلات ارزی متقاضی
  • دفترچه سرپرست قبلی (حضور صاحب دفترچه به همراه متقاضی الزامی است.)
  • تصویر صفحه ی اول و دوم شناسنامه متقاضی
  • تصویر کارت ملی متقاضی
  • تصویر صفحه ی اول شناسنامه و کارت ملی اعضای خانوار
  • ۲ قطعه عکس متقاضی

حق عضویت برای خرید سهام تعاونی هم از طرف هیات مدیره ی هر تعاونی مشخص گردیده که به ازای هر نفر باید توسط متقاضی پرداخت گردد.

علوی افزود: کسانی که کارت الکترونیکی دریافت کرده اند اما تاریخ کارت ها منقضی شده است تا پایان مردادماه زمان دارند که با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت کارت خود را تمدید نمایند و پس از فعالسازی دوباره کارت سهمیه ارزی خود را از طریق تعاونی مرزی دریافت نمایند.

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 119 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 21:20

مُهرستان » جلسه ی هم اندیشی مدیران مدارس متوسطه شهرستان مُهر در محل مدیریت آموزش و پرورش برگزار شد.

به گزارش مُهرستان به نقل از روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان مُهر، در ابتدای این جلسه؛ سلامی مدیر آموزش و پرورش ضمن تقدیر و تشکر از مدیران و خسته نباشی بابت یک سال تلاش با وجود سختیهای زیاد، ایام مبارک رمضان را به آنها تبریک گفت و به اهمیت موضوع هدایت تحصیلی اشاره کرد و افزود؛ مدیران و مشاوران در هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم دقت زیادی به خرج دهند تا آینده بهتری برای دانش آموزان ترسیم شود.

سلامی تاکید کرد، با توجه به وجود پالایشگاه های پارسیان، بنزین، استحصال اتان و شهرک صنعتی و همجواری با عسلویه و نیازهای آنها، دانش آموزان و اولیا را درانتخاب رشته آگاه سازید وآنها را به سمت رشته های فنی ، ریاضی ، کارو دانش هدایت کنید تا آینده شغلی مطمئنی داشته باشند.

در ادامه این جلسه؛ محمدی کارشناس آموزش متوسطه، هدایت تحصیلی را اجرای سیاست های کلی کشور که متوسطه اول مامور انجام این سیاست است برشمردند و افزودند هدایت تحصیلی بعد از اتمام پایه نهم صورت می گیرد.

وی به مدیران و مشاوران توصیه کردند، دانش آموزان را بر اساس واقعیت ها و توانایی آنها به سمت رشته ای که شرایط آن را دارند هدایت کنید تا در آینده بتوانند در این رشته موفق شوند.

درجلسه ای که با مدیران متوسطه دوم با موضوع کلاسهای تابستانی برگزار شد، گل پرور معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش راجع به شیوه نامه برگزاری کلاسهای تابستانی توضیحاتی دادند که در ادامه کارشناس آموزش متوسطه همه موارد این شیوه نامه را با مدیران برسی کردند. این کلاسها فقط برای کلاسهای دوم و سوم می باشد که شروع ثبت نام اول تیرماه و شروع کلاسها ۱۹ تیرماه و مدارس مجری امام محمد باقر(ع) و بنت الهدی شهر مهر انتخاب شدند. هزینه هر ساعت حضوری ۱۵۰۰ تومان مشخص شده است.

لازم به ذکر است دانش آموزان تحت پوشش هزینه آنها توسط نهاد تحت پوشش برگشت داده می شود.

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 116 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 21:20

مُهرستان » در راستای  اجرای طرح مفتاح الجنه در ماه مبارک رمضان، سرپرست کمیته امداد شهرستان مُهر به همراه معاون مشارکت های مردمی و مسئول زکات این اداره و همراهی امام جمعه  و بخشدار مرکزی شهرستان از منزل مددجویان تحت حمایت شهرستان بازدید نمودند. به گزارش مُهرستان؛ به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره)…

مُهرستان » در راستای  اجرای طرح مفتاح الجنه در ماه مبارک رمضان، سرپرست کمیته امداد شهرستان مُهر به همراه معاون مشارکت های مردمی و مسئول زکات این اداره و همراهی امام جمعه  و بخشدار مرکزی شهرستان از منزل مددجویان تحت حمایت شهرستان بازدید نمودند.

به گزارش مُهرستان؛ به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان مُهر؛ احمد رویین تن سرپرست کمیته امداد شهرستان مُهر ضمن اعلام این خبر اظهار داشت بر اساس اعلام و هماهنگی بعمل آمده با مسئولین شهرستان  از خانواده های ایتام که دارای مشکلات خاص درمانی، مسکن و تحصیلی فرزندان بودند بازدید بعمل آمد. در این دیدار از نزدیک با مشکلات و نحوه خدمات رسانی امداد به این خانواده ها آگاهی یافتند .

در ادامه رویین تن ضمن قدردانی از همراهی مسئولین، خیرین و نیکوکاران در برگزاری این طرح افزود: تکریم نیازمندان و ایجاد زمینه برای همنشینی و دیدار مسئولان با خانواده های زیرپوشش از اهداف این طرح است و در راستای اجرای این طرح مسئولین وخیرین به همراه مسئولین امداد  از خانواده  های تحت حمایت بازدید به عمل آورده و از نزدیک با مشکلات این عزیزان آشنا شده و در جهت رفع مشکلات این خانواده‌ها مساعدت‌های لازم انجام می گیرد. درپایان این بازدید تعداد ۱۳ کیسه برنج و ۲۶ قوطی روغن  به این خانواده های نیازمند اهداء گردید.

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 124 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 21:20

سید محمد موسوی,فرماندار شهرستان مهر

مُهرستان: نماز جمعه این هفته بخش وراوی که با حضور فرماندار و مسئولین همراه بود ، اعتراض و گلایه های امام جمعه بخش وراوی و فرماندار شهرستان مُهر را نسبت به پالایشگاه پارسیان و اتان گیری در پی داشت.

به گزارش پایگاه خبری مُهرستان ؛ سید محمد موسوی فرماندار شهرستان مُهر در جمع مردم وراوی با توجه به فرارسیدن روز جهانی مبارزه با مواد مخدر ، بیان داشت: فقر ، رشد جمعیت ، تغییرات زیست‌محیطی و اعتیاد به‌عنوان مهم‌ترین معضلات و مسائل بین‌المللی مطرح‌اند و قرار دادن اعتیاد در کنار این مشکلات ، نشان از اهمیت کنترل این موضوع توسط جامعه بین‌المللی دارد.

وی افزود: امروزه خطر روان‌گردان‌ها و مواد مخدر صنعتی به‌مراتب از گذشته بیشتر است و متأسفانه به دلیل اینکه به اشکال مختلف ساخته و حمل می‌شود ، به‌راحتی در دسترس فرزندان ما قرار می‌گیرند.

سید محمد موسوی اظهار داشت: نقش خانواده در آگاهی و مراقبت فرزندان بیشتر از هر نهاد دیگری است و خانواده ها ابتدا مطالعات خود را در این زمینه افزایش دهند و سپس از فرزندان خود مراقبت و حراست کنند.

وی در ادامه با اشاره به چهارمین سال دولت تدبیر ، گفت: برجام نقطه‌ی شروعی برای اصلاح اقتصاد کشور بود ، اگر این تحریم‌ها ادامه پیداکرده بود ، ایرانی که وابستگی شدیدی به نفت دارد باوجود تحریم‌ها به سمتی می‌رفت که حتی یک بشکه نفت هم دیگر نمی‌توانست بفروشد.

موسوی اذعان داشت: کاهش نرخ تورم و مثبت شدن تراز تجاری کشور و همچنین چشم‌انداز دستیابی به اقتصاد با رشد ۵درصدی در سال جدید ، نشان از موفقیت دولت در ابتدای راه تحول اقتصادی دارد.

فرماندار شهرستان مُهر در ادامه بیانات امام‌جمعه بخش وراوی ،اظهار داشت: از سال ۸۷ به هر دلیلی اعتباراتی که حق این مردم بود را نگه‌داشته بودند ، با همین اعتبار در سال ۸۷ می‌توانستیم منطقه را زیر و رو کنیم. باوجود کاهش ارزش اعتبارات ارزش‌افزوده با همان یک مرحله که واریز شد ، همه می‌بینید چقدر در روستاها عمران و آبادانی صورت گرفت.

وی ضمن قدردانی از پشتیبانی مردم وراوی ، گفت: مردم بخش وراوی همواره حامی ما بوده‌اند ، احیاء اعتبارات باوجود مشکلاتی که پیش می‌آوردند کار سختی بود و فشارها و تهمت‌های در پی داشت ، اما به پشتوانه و حمایت شما مردم ایستادیم و موفق شدیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان مُهر ضمن گلایه از پالایشگاه اتان گیری ، عنوان کرد: پالایشگاه اتان اعتبارات هنگفت خود را از صندوق توسعه ملی دریافت کرده است اما تاکنون حتی برای بکارگیری یک نیرو یا پیمانکار بومی با مسئولین شهرستان هماهنگی نداشته‌اند و این حق طبیعی مردم است.

وی افزود: مردم چشم امید به صنایع منطقه بسته‌اند و جهت اشتغال در این صنایع مرتب به فرمانداری و اداره کار شهرستان مراجعه می‌کنند و انتظار دارند فرمانداری شهرستان به‌عنوان خانه دولت برایشان کاری انجام دهد.

سید محمد موسوی در پایان ابراز داشت: خواسته مردم وراوی در خصوص آب طرح محرم هفته گذشته پیگیری شده و امیدواریم به نتیجه مطلوب برسد. در این دولت تعدادی نمایندگی ادارات در وراوی مستقرشده و تلاش می‌کنیم ادارات دیگری هم راه‌اندازی شود. مسئله راه نورآباد و مشکل آنتن دهی تلفن همراه نیز طی جلسه‌ای که هفته آینده در ادامه ملاقات عمومی مسئولین با مردم برگزار خواهد شد ، پیگیری می‌شود.

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 152 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 20:02

مُهرستان » به دنبال اجرای طرح توسعه جامع و یکپارچه فازهای باقیمانده پارس جنوبی ( فازهای ١١ تا ٢۴) روزانه ۵٣٧,٧ میلیون مترمکعب گاز غنی به ظرفیت تولید میدان گازی پارس جنوبی اضافه می شود.

 به گزارش مُهرستان؛ همسو با سیاستهای دولت یازدهم مبنی بر برداشت هرچه سریعتر از میدان گازی پارس جنوبی و کاهش فاصله ایران با قطر در برداشت از این میدان مشترک، طرح توسعه جامع و یکپارچه فازهای باقیمانده پارس جنوبی در چارچوب بند ق تبصره ٢ قانون بودجه سال ١٣٩٣ کل کشور به تصویب شورای اقتصاد رسید.

طرح توسعه جامع و یکپارچه فازهای باقیمانده پارس جنوبی ( فازهای ١١ تا ٢۴) با ظرفیت تولید روزانه ۵٣٧,٧ میلیون مترمکعب گاز غنی، ۴٢۵ میلیون مترمکعب گاز شیرین و ٧١٠ هزار بشکه میعانات گازی اجرا می شود.

همچنین تولید سالانه ۶,۵ میلیون تن اتان، ۶.٧ میلیون تن گاز مایع، احداث خط لوله سراسری ٩ و ۶ گاز برای انتقال روزانه ١١٠ میلیون مترمکعب گاز از عسلویه به مبادی مصرف در چارچوب بند ق تبصره ٢ قانون بودجه از دیگر اهداف اجرای طرح توسعه جامع و یکپارچه فازهای باقیمانده پارس جنوبی است.

همچنین معاونت برنامه ریزی وزارت نفت در گزارشی که به تبیین عملکرد وزارت نفت در حوزه‌های مختلف پرداخته، وضع توسعه فازهای پارس جنوبی را در دولت یازدهم تشریح کرده است.

براساس این گزارش، از ابتدای روی کارآمدن دولت یازدهم، فازهای ١٢، ١۵ و ١۶ و بخشی از فازهای ١٧ و ١٨ در مدار بهره برداری قرار گرفته است. براین اساس فازهای ١٢، ١۶-١۵ و ١٨-١٧ در دولت یازدهم به ترتیب ٩,۴، ٧.٣ و ١۵.۶ درصد پیشرفت داشته اند که فازهای ١٢ و ١۶-١۵ طی سه سال اخیر با حضور رئیس جمهوری به صورت رسمی افتتاح شده است. ضمن این که بهمن ماه ١٣٩۴ پالایشگاه فازهای ١٨-١٧ نیز به بهره بردار تحویل شده است.

همچنین فازهای ١٣، ١۴، ١٩، ٢١-٢٠ و ٢٢ تا ٢۴ در ابتدای شهریورماه ١٣٩٢ ( استقرار دولت یازدهم ) به ترتیب از پیشرفتهای ۶٣,٨، ۵٠.۶، ۶۵.٣، ۵٠.٢ و ۶٣.۴ درصد برخوردار بوده اند که در انتهای اسفندماه سال ١٣٩۴ به ترتیب به پیشرفتهای ٧۵.٩، ۶١.٨، ٩٢، ٨۵.٧ و ٨٠.٢ درصد رسیده اند.

به گزارش شانا، براساس برنامه ریزی انجام شده و با راه اندازی کامل فاز ١٩ معادل ٢ فاز استاندارد، فازهای ٢٠ و ٢١ و بخشی از فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی عقب ماندگی ایران از قطر در برداشت از میدان گازی پارس جنوبی جبران شده و با آنها برابر خواهیم بود.

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 116 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 20:02

مُهرستان » مسابقات فوتسال جام رمضان در مرکز شهرستان مُهر با حضور ۱۷ تیم از سراسر شهرستان و شهرستان عسلویه استان بوشهر در حال پیگیری است، این مسابقات از اول ماه مبارک رمضان شروع شده است و تیم ها در حال رقابت با یکدیگر هستند. عکس: سیدحسین موسوی

مُهرستان » مسابقات فوتسال جام رمضان در مرکز شهرستان مُهر با حضور ۱۷ تیم از سراسر شهرستان و شهرستان عسلویه استان بوشهر در حال پیگیری است، این مسابقات از اول ماه مبارک رمضان شروع شده است و تیم ها در حال رقابت با یکدیگر هستند.

عکس: سیدحسین موسوی

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 116 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 20:02

مُهرستان » وزیر کشور دولت اصلاحات گفت: اینکه یک مرتبه حساسیت‌ها ده برابر شده است و در خصوص دزدی‌ها و اختلاس‌های کلان چند هزار میلیارد تومانی کمترین حساسیتی شکل نمی‌گیرد، این سوال را به ذهن متبادر می‌کند که آیا این خود یک جریانی نیست که بخواهد اختلاس‌های کلان را بپوشاند.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی مُهرستان؛ حجت‌الاسلام موسوی لاری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری ایلنا، با اشاره به سریال به اصطلاح افشای فیش‌های حقوقی اظهار داشت: این چیزی نیست که مربوط به سا‌ل‌های اخیر باشد، بلکه این مسئله در گذشته مدیریت کشور بوده است. در ثانی این بر اساس نوعی مقررات و ضوابط غلطی بوده است که نظام و مدیریت گذشته امضا کرده است و بر آن اساس در برخی از بنگاه‌های اقتصادی و بانک‌ها به مرحله اجرا گذاشته می‌شده است.

با طرح موضوع فیش حقوقی می‌خواهند اختلاس‌های کلان را بپوشاند

او خاطرنشان کرد: به هر حال رسیدگی به این مسئله امری مبارک است که باید زود‌تر از اینها انجام می‌گرفت، اما اینکه یک مرتبه حساسیت‌ها ده برابر شده است و در خصوص دزدی‌ها و اختلاس‌های کلان چند هزار میلیارد تومانی کمترین حساسیتی شکل نمی‌گیرد، این سوال را به ذهن متبادر می‌کند که آیا این خود یک جریانی نیست که بخواهد اختلاس‌های کلان را بپوشاند و آیا این شیوه جدیدی برای زمین‌گیر کردن دولت نیست؟ اگرنه این مسئله غلطی بوده که به امروز هم تعلق نداشته است، بلکه به گذشته بر می‌گشته است و قواعد و ضوابطی که مدیران در ارتباط با برخی دستگاه‌های اقتصادی و بانکی تدوین کرده بودند، باید زود‌تر از اینها مورد رسیدگی قرار می‌گرفت.

جریانی به دنبال زمین‌گیر کردن دولت است

وزیر کشور دولت سیدمحمد خاتمی افزود: با توجه به اینکه این موضوع در این مقطع و با این حدت و شدت مطرح شده، بر این باورم که جریانی به دنبال زمین‌گیر کردن دولت در این رابطه و انحراف ذهن و ضمیر جامعه از اختلاس‌های کلان هستند.

به رییس جمهور گفتیم پشت پرده مسائل را با مردم در میان بگذارد

موسوی لاری گفت: با صحبت‌هایی که با رییس جمهور در این رابطه داشتیم، دوستان بر این باور بودند که باید پشت‌‌پرده این وقایع و مواردی که مطلقا به این دولت ارتباطی نداشته است را با مردم در میان گذاشت.

این عضو مجمع روحانیون مبارز تصریح کرد: کمیته اطلاع‌رسانی و نهاد رسانه‌ای دولت ضعیف عمل کرده است، چرا که باید این هجمه‌ها را پاسخ می‌داد و در آن شکی نبوده است، زیرا دولت موظف است ذهن و ضمیر مردم را از برخی آلودگی‌های نادرست اطلاعاتی پاک کند.

او با تاکید بر اینکه به نظر می‌رسد دستگاه اطلاع‌رسانی دولت در این ارتباط هم‌سو با دولت عمل نکرده است، گفت: دولت باید پاسخ بدهد. این مسئله ولو اینکه به گذشته تعلق داشته باشد، وظیفه دولت است که در جهت تصحیح ساختار نظام حقوفی اقدام عاجل کند که چنین کاری هم در حال انجام است.

می‌خواهند موضوع فیش‌های حقوقی را به دولت کنونی بچسبانند

وزیر کشور دولت اصلاحات با بیان اینکه اگر این موارد به دولت‌های قبل نیز تعلق داشته باشد، دلیل نمی‌شود که در این دولت استمرار آن را شاهد باشیم، عنوان داشت: اینکه بخواهند این مسئله را به دولت کنونی اطلاق کنند  و بچسبانند، درست نیست. در برخی موارد در نظام‌های حقوقی و دستگاه‌های اقتصادی مثل بانک‌ها برای مدیر عامل‌ها شرایط و ضریب‌هایی را در نظر گرفته بودند که مجموعه حقوق و درآمد‌های آن‌ها در سطح کلانی بوده است.

این حجم هجمه به سمت دولت، ناشی از دلسوزی دلواپسان نیست

او تاکید کرد: دولت باید در این رابطه پاسخ دهد، اما اینکه یک‌مرتبه این حجم از هجمه به سمت دولت روانه شود، مطمئنا ناشی از دلسوزی دلواپسان نیست. این از‌‌ همان قضایایی است که ما در جریان هسته‌ای و خیلی از مسائل دیگر دیده‌ایم. دولت باید به‌هوش بوده و مراقب باشد در این دست‌انداز‌ها قرار نگیرد.

موسوی لاری با تاکید بر اینکه دولت باید واضح و روشن مسائل را تبیین کند، اذعان داشت: باید نسبت به این مسئله آگاهی لازم به مردم داده شود. نظام حقوقی‌ای که الان مطرح شده و اختلاس‌های صورت گرفته در سال‌های اخیر با هم متفاوت است.

او توضیخ داد: نظام حقوقی‌ای که الان مطرح است، به صورت فراگیر و گسترده برای همه سررشته‌داران امر حکومت نبوده است، بلکه منحصر به بخش مدیران عامل‌ بانک‌ها و بنگاه‌های اقتصادی بوده که مجموعه حقوق‌ها و دریافتی‌های آن‌ها سرجمع رقم بالایی بوده است و الا حقوق ماهیانه آن‌ها بر روی کاغذ چنین شرایطی نداشته است، بلکه این‌ها از یک سری تسهیلات ویژه‌ای برخوردار بودند. مثلا در سیستم بانکی در گذشته برای خودشان مصوب کردند که در پاره‌ای از مدیریت بانک‌ها بتوانند تا ۴۲ برابر حقوقشان وام با درصد پایین دریافت کنند.

موسوی لاری با بیان اینکه اینها چیزی نیست که ادامه پیدا کند و باید اصلاح شود، تاکید کرد: اینطور نبوده که برای همه مدیران دولتی و وزرا اینگونه باشد و در این جهت دولت موظف به اطلاع‌رسانی است. این نوع طرح موضوع فضای ذهنی جامعه را کدر می‌کند و در همه شهروندان این جامعه باوری را به وجود می‌آورد که اصلاح‌طلب اصولگرا همه در یک امر اتفاق نظر دارند و آن هم دزدی و چپاولگری است.

وزیر کشور دولت اصلاحات با تاکید بر اینکه این مسائل به نفع هیچ‌کسی نیست، اضافه کرد: اگر دلواپسان واقعا نگران آینده کشور هستند، باید دو چیز را مد نظر قرار دهند. اول اینکه به میزانی که نسبت به این مسئله که در جمع یک‌صدم اختلاس‌ها نمی‌شده است، حساسیت دارند‌  ای کاش در مورد آن سوءمدیریت‌هایی که میلیارد‌ها ثروت این مردم را به نابودی کشاند، به همین اندازه حساسیت نشان می‌دادند.

او افزود: دوم اینکه راه اصلاح این مسئله مصوباتی است که باید از طریق مجلس تصویب شود. این‌ها باید از غوغاسالاری پرهیز کنند و در عوض مجلس جدید را در جریان امور قرار دهند تا دولت بتواند در یک فضای آرام به اصلاح سازمان حقوقی در همه بخش‌ها بپردازد.

دولت از اطلاع‌رسانی در این زمینه شانه خالی نکند

موسوی لاری ضمن ابراز خرسندی از بالا رفتن مرزهای آگاهی جامعه گفت: انتخابات گذشته نشان داد علیرغم همه این غوغاسالاری‌ها مردم به روند کلی در کارهای اساسی کشور فکر می‌کنند از این رو چنین هجمه‌هایی کمتر بر انتخابات سال آینده نیز تاثیرگذار خواهد بود، چراکه مردم در یک نمای کلی به بررسی وضعیت دولت می‌پردازند. این بدان معنی نیست که دولت از اطلاع‌رسانی در این زمینه شانه خالی کند.

وزیر کشور دولت سیدمحمد خاتمی افزود: مردم می‌بینند که دولت در مهار تورم موفق بوده است و توانسته اشتغال را نه به سطح مطلوب، بلکه دست کم از اشتغال صفر در طول هشت سال گذشته به یک سطح بالاتری برساند. دولت چندصد هزار فضای اشتغال ایجاد کرده است و توانسته بحران‌های بین المللی را مهار کند و تحریم‌ها را از بین ببرد و صادرات نفت را به سطح قبل از تحریم‌ها برساند.

اگر دلواپسان دلسوز بودند، نسبت به مسائل هشت‌سال گذشته سکوت نمی‌کردند

موسوی لاری با بیان اینکه این نقاط مثبت دولت در عرصه اطلاع‌رسانی باید به اطلاع مردم رسانده شود، گفت: اگر مردم از یک نمای کلی از تلاش‌ها و توفیق‌های دولت مطلع شوند، می‌دانند که این هجمه‌ها از روی دلسوزی نیست که اگر بود هشت سالی که آتش به خرمن این مملکت ریخته شد، این آقایان ساکت نمی‌نشستند.

دستگاه اطلاع‌رسانی دولت از افرادی همگون‌تر و کارا‌تر تشکیل شود

وزیر دولت اصلاحات در خصوص وجود برخی نا‌همگونی‌ها بین دولت و دستگاه اطلاع‌رسانی دولت نیز گفت: امیدوارم این ناهمگونی تعمدی نباشد، اما به نظر من دستگاه اطلاع‌رسانی دولت باید از افرادی همگون‌تر و کارا‌تر تشکیل شود. بر این باور نیستم که ائتلاف در این بخش کارکرد درستی داشته باشد. ممکن است در بخش‌های دیگر ائتلاف جواب بدهد، اما در بخش رسانه دولت و گزارش اخبار و عملکرد دولت به مردم حتما باید یکدست باشد و کسانی باشند که هم راه دولت را باور داشته باشند هم توان انجام رسالتشان را داشته باشند

او تصریح کرد معتقدم خود آقای روحانی به این نتیجه رسیده است که چنین همگونی‌ای لازمه کار دولت است بنابراین امیدوارم این مسئله هرچه زود‌تر، قبل از انتخابات سال آینده درمان شود تا مردم بهتر و بیشتر در جریان واقعیت‌ها قرار بگیرند.

فشاری که بر دولت روحانی وارد شده از دولت خاتمی بیشتر است

وزیر دولت اصلاحات با بیان اینکه هجمه و سنگینی اتهام‌هایی که به دولت روحانی زده می‌شود، به مراتب از دولت اصلاحات بیشتر است، گفت: فشاری که بر دولت روحانی وارد شده از فشار دولت خاتمی بیشتر است، بنابراین توجه بیشتر و کار بیشتر دولت روحانی را می‌طلبد و او باید با مردم بیشتر صحبت کند.

دولت روابط و مناسبت‌هایش را با نهادهای تاثیرگذار بیشتر کند

او با بیان اینگه این دولت باید روابط و مناسبت‌هایش را با نهادهای تاثیرگذار در جامعه بیشتر کند، گفت: این نهاد‌ها از مراجع و روحانیت و علما گرفته تا دانشگاه و فرهیختگان جامعه هستند که از این طریق روحانی می‌تواند‌‌ همان طور که مردم را در جریان جزییات برجام و موانع برجام قرار داد، در جریان کارشکنی‌ها قرار داده باید در جریان امور نیز قرار دهد.

اتاق‌های فکر علیه دولت کاری از پیش نخواهند برد

موسوی لاری تاکید کرد: به میزانی که اطلاع‌رسانی در سطح خوبی شکل بگیرد، گروه‌های فشار یا به گفته سخنگوی دولت آن اتاق‌های فکر علیه دولت کاری از پیش نخواهند برد. گرچه مانع‌تراشی می‌کنند اما عمده این است که دولت از این هجمه‌ها آگاه باشد و بتواند مسیر خودش را به سمت و سوی اطلاع‌رسانی منظم هموار کند.

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 113 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 16:21

حجت الاسلام بحرینی , امام جمعه بخش وراوی

مُهرستان: نماز جمعه این هفته بخش وراوی شهرستان مُهر با انتقاد تند حجت‌الاسلام بحرینی از پالایشگاه پارسیان ، اتان گیری و سایر صنایع منطقه همراه بود.

به گزارش پایگاه خبری مُهرستان ؛ حجت‌الاسلام بحرینی امام‌جمعه بخش وراوی در خطبه‌های دوم نماز این هفته ابتکار دیدار عمومی مسئولین با مردم را سازنده دانست و گفت: ان شاالله مسئولین گوش شنوایی داشته و مشکلات مردم را به نحو احسن حل کنند ، البته انتظار نداریم مشکلات یک ‌شبه حل شود اما انتظار داریم مسئولین پیگیر باشند؛ بالاترین خدمت رفع مشکلات مردم است.

وی در بخش دیگری از بیاناتش مسئولین پالایشگاه پارسیان و اتان گیری را مورد خطاب قرارداد و گفت: آلایندگی پالایشگاه پارسیان با توجه به مسیر بادهای موسمی مردم بخش وراوی را آزار می‌دهد ، وجود پالایشگاه پارسیان برای کل کشور نعمت بزرگی است و گاز بخش بزرگی از شهرهای کشور را در طول زمستان تأمین می‌کند ، اما این پالایشگاه باید برای مردمی که اینجا آلودگی و گردوخاک می‌خورند هم نعمت باشد!

امام‌جمعه بخش وراوی اظهار داشت: چگونه است که پالایشگاه‌ها در عسلویه و جم برای مردم پارک می‌سازند، فضای سبز ایجاد می‌کنند و مرکز فرهنگی می‌سازند ولی اینجا خیر؟ از زمانی که این پالایشگاه ساخته‌شده ، کدام پارک یا مرکز فرهنگی در شهرستان ساخته‌اند؟

وی در ادامه به بلوکه شدن عوارض ارزش‌افزوده اعتراض کرد و افزود: از سال ۸۷  باید این عوارض را می‌دادند که ندادند ، بعداً هم که مسئولین پیگیری کردند یک‌بار دادند و دوباره متوقف شد. این پالایشگاه ۳۸ میلیارد تومان که حق این مردم است ، متأسفانه پرداخت نکرده است. چگونه است که تولید کم نشده ، فروش کم نشده ، قیمت گاز کم نشده ، اما اعتبار ندارند؟ قانون ملزم دانسته که آقایان پیرو قانون باشند.

حجت‌الاسلام بحرینی تصریح کرد: این حق همه مردم است. مردم از بالا دود می‌خورند و از پایین خاک! باید نفعی ببرند.

وی همچنین خواستار همکاری بیشتر صنایع منطقه در امور فرهنگی شد و عنوان کرد: کشور در تأمین بودجه با مشکل همراه است و برای بحث فرهنگی کمتر می‌توانند بودجه بگذارند ، اگر پالایشگاه قاری یا مداحی دعوت می‌کنند ، آن‌ها را محدود به فنس های پالایشگاه نکنند.

امام‌جمعه بخش وراوی همچنین از مسئولین چاه‌های گازی منطقه انتقاد کرد و گفت: چاه‌های گازی وراوی و تابناک مدام در حال استخراج هستند، اما به مردم خدمات نمی‌دهند.مردم در نبود امکانات همیشه برای تفریح به کوه می‌رفتند تا هوای مطبوع استفاده کنند اما حالا مسیرهای منتهی به سرکوه را بسته‌اند و اجازه نمی‌دهند مردم استفاده کنند ، حداقل با ایجاد یک فضای سبز و پارک محیطی برای استفاده مردم فراهم کنید.

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 117 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 16:21

  مُهرستان: در یازدهمین روز از ماه مبارک رمضان با هماهنگی بخشداری وراوی، فرماندار شهرستان مُهر، معاون فرماندار، بخشدار وراوی، رئیس دادگستری شهرستان مهر، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مهر و کلیه مسئولین ادارات و نهادهای شهرستان با حضور در مصلی نماز جمعه شهر وراوی در دیدار چهره به چهره به مسائل و مشکلات مردم…

مُهرستان: در یازدهمین روز از ماه مبارک رمضان با هماهنگی بخشداری وراوی، فرماندار شهرستان مُهر، معاون فرماندار، بخشدار وراوی، رئیس دادگستری شهرستان مهر، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مهر و کلیه مسئولین ادارات و نهادهای شهرستان با حضور در مصلی نماز جمعه شهر وراوی در دیدار چهره به چهره به مسائل و مشکلات مردم رسیدگی نمودند.

به گزارش مُهرستان به نقل از روابط عمومی بخشداری وراوی؛ عمده مباحث مطرح شده در این جلسه شبانه روزی شدن درمانگاه وراوی، پیگیری جهت احداث جاده وراوی -نوراباد، حل مشکل اسناد ثبتی و عدم مراجعه مردم به اداره کل راه و شهرسازی لارستان ،  مشکل پوشش آنتن دهی موبایل در بخش وراوی، افزایش سهم بخش وراوی از آب طرح محرم،اشتغال، عمران روستایی و … عنوان شد و فرماندار محترم شهرستان مُهر ضمن بررسی مشکلات مردم راهکارهای قانونی را ارائه و دستور دادند کلیه مشکلات طرح شده در جلسات ویژه ای با حضور ادارات ذی ربط رسیدگی و نتیجه اعلام شود.

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 140 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 0:08

مُهرستان/ سرویس تحلیلی » دکتر جاسم جادری، استاندار هرمزگان، به همراه نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی عصر دیروز در جمع مردم شهرستان پارسیان حضور یافت.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی مُهرستان؛ این دیدار پس از اتفاقات صورت گرفته در هفته ی گذشته و به دنبال انتشار نامه ی استانداری فارس و ابلاغ آن به فرمانداری شهرستان لامرد مبنی بر الحاق ۵ روستای بخش کوشکنار شهرستان پارسیان استان هرمزگان به بخش مرکزی شهرستان لامرد صورت گرفت. پس از ابلاغ این نامه؛ مسئولان و ارکان اجرایی دولت در شهرستان لامرد برای اجرای آن به مناطق مورد اشاره رفتند که با واکنش جمعی از اهالی روبه رو شدند که منجر به اعتراض آنان شد.

این اقدام با واکنش شدید مسئولین شهرستان پارسیان و نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی رو به رو شد که در آخرین آن، استاندار هرمزگان با حضور در جمع مردم پارسیان با اشاره به کار مسئولین شهرستان لامرد آنان را عده ای دزد و حرامی خطاب کرد!.

جادری در بخش دیگری از سخنانش گفت: اگر کار قانونی ملاک باشد هیچگونه اختلافی پیش نخواهد آمد ولی ما متأسفیم از اینکه عده ای بدون رعایت قانون وحتی بدون توجه به احساسات مردم با احساسات آنها بازی کردند.

استاندار هرمزگان با تأکید بر اینکه مصوبه الحاق ۵ روستای غرب پارسیان متوقف شده است تصریح کرد: وقتی که بیش از سه سال از یک مصوبه بگذرد عملا آن مصوبه اهمیت وجایگاه خود را از دست می دهد.

جادری ادامه داد: انتظار داریم که مدیران استان فارس به قانون تمکین کنند، قانون برای اجرا ابلاغیه دارد که برای استان هرمزگان هیچ گونه ابلاغیه ای ارسال نشده است وما از روی میل و هوس فرماندار لامرد ومعاون سیاسی استاندار فارس که نمی توانیم ۵ روستا را ببخشیم.

دزد و حرامی خطاب کردن کارگزاران دولت درست نیست

حال جای این سوال خطاب به دکتر جادری، استاندار هرمزگان باقی است، آیا تنها با گذشت زمان از تاریخ تصویب یک قانون، می توان آن را فاقد اعبار دانست؟اگر قانون مشکل دارد می توان آن را بنا به گفته ی خود ایشان تغییر داد، ولی تاکنون هیچ گونه اقدام عملی برای لغو مصوبه الحاق پنج روستای مورد اشاره صورت نگرفته است و تنها به چند نقل از جانب مسئولین امر بسنده شده است.

بنا به گفته ی استاندار هرمزگان؛ وقتی که بیش از سه سال از یک مصوبه بگذرد عملا آن مصوبه اهمیت و جایگاه خود را از دست می دهد، یعنی اینکه به صورت رسمی هیچ گونه دستور و یا قانونی مبنی بر لغو مصوبه به استانداری فارس و فرمانداری شهرستان لامرد نشده و مصوبه فوق الذکر همچنان پابرجاست و گذر زمان خللی در اجرای اصل قانون به وجود نمی آورد.

اقدام مسئولین شهرستان لامرد در جهت اجرای قانون بود

این در حالی است که جناب آقای جادری ضمن اشاره به جلسه مدیران و مسئولان دو استان هرمزگان و فارس در وزارت کشوردر سال ۹۳ گفته اند: مسئولان استان هرمزگان در آن جلسه اعلام کردند که این مصوبه بدون هرگونه کارشناسی وغیر قانونی است و نباید اجرا شود و این در حالی بود که مسئولان استان فارس نتوانستند یک دلیل بیاورند و در آن جلسه خلع سلاح شدند. اما ایشان همچنان به این موضوع اشاره ای نداشته است که پس از آن جلسه تاکنون هیچ گونه قانون رسمی برای لغو و عدم اجرای این مصوبه قانونی از سوی وزارت کشور و دیگر نهادهای مسئول ابلاغ نشده است و اجرای آن همچنان پابرجاست و مسئولین شهرستان لامرد تنها برای اجرای مصوبه قانونی دولت وارد مناطق ذکر شده رفته اند و هیچ گونه کار خلاف قانونی در نفس کار صورت نگرفته و به نوعی عمل در اجرای دستورات بوده است، حال آنکه خطاب “دزد و حرامی” برای انجام ماموریت آن هم به کارگزاران و همکاران استاندار هرمزگان در بدنه ی دولت درست نبوده و نیست.

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 132 تاريخ : شنبه 29 خرداد 1395 ساعت: 14:38

در آیینی با حضور مسئولان شهرستانی در دفتر امام جمعه اشکنان رئیس جدید اداره تبلیغات اسلامی اشکنان معرفی شد. به گزارش پایگاه خبری مُهرستان به نقل از اشکنان خبرنگار ؛ حجت الاسلام شیخ علی صفری امام جمعه اشکنان در این مراسم با اشاره به رسالت خطیر روحانیت در این مقطع حساس از انقلاب اسلامی از…

در آیینی با حضور مسئولان شهرستانی در دفتر امام جمعه اشکنان رئیس جدید اداره تبلیغات اسلامی اشکنان معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری مُهرستان به نقل از اشکنان خبرنگار ؛ حجت الاسلام شیخ علی صفری امام جمعه اشکنان در این مراسم با اشاره به رسالت خطیر روحانیت در این مقطع حساس از انقلاب اسلامی از همگان خواست با اداره تبلیغات اسلامی اشکنان همکاری کنند.

در این مراسم که حجت الاسلام بلوری رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لامرد و روسای ادارات تبلیغات بیرم ، گله دار ، مُهر ، روحانیت منطقه، فرماندهی حوزه مقاومت بسیج اشکنان نیز حضور داشتند سید هادی هاشمی به عنوان رئیس جدید اداره تبلیغات اسلامی اشکنان منصوب شد و از خدمات پنج ساله حجت الاسلام شیخ حسن دشتکی رئیس سابق اداره تبلیغات اسلامی اشکنان تقدیر شد.

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 120 تاريخ : شنبه 29 خرداد 1395 ساعت: 13:12

حجت الاسلام شهیدی,امام جمعه لامرد

امام‌جمعه لامرد در نماز جمعه این هفته با اشاره به اجرایی شدن الحاق فارس به خلیج‌فارس این طرح را یک مسأله قانونی و ملی خواند.

به گزارش پایگاه خبری مُهرستان به نقل از خبرگزاری فارس ؛ حجت‌الاسلام سید علی‌اصغر هاشمی شهیدی در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر با اشاره به اجرایی شدن الحاق فارس به خلیج‌فارس از طریق شهرستان لامرد اظهار داشت: الحاق فارس به خلیج‌فارس یک مسئله قانونی و ملی است و دولت قدرت این را دارد که قانون خودش را خوب اجرا کند و عده‌ای کار به دست افرادی ندهند و فضایی را ایجاد نکنند که سو استفاده شود زیرا خود آنان ضرر می‌کنند.

خطیب جمعه لامرد افزود: الحاق فارس به خلیج‌فارس چهار بار تصویب شده است و این بار نیز خود معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس وارد کار شده و مسؤولان شهرستان لامرد بر اساس نظر استاندار فارس و معاون سیاسی امنیتی وی در مناطق الحاقی حضور پیدا کرده‌اند.

وی متذکر شد: به برادران اهل سنت تذکر می‌دهم، شما زندگی خوبی دارید و در سایه امنیت جمهوری اسلامی بهترین زندگی را می‌کنید و حواستان باشد نظام با هیچ‌کس شوخی ندارد.

امام‌جمعه لامرد گفت: ما در هیچ مسأله‌ای از حقمان کوتاه نمی‌آییم و خلیج‌فارس که خلیج‌فارس مانده مدیون پیرمردهای قدیمی ما است که زمانی ناوهای انگلیسی به ساحل رسیده بودند، تفنگ‌های خود را برداشتند و جلوی ناوهای انگلیسی را گرفتند گرچه انگلیسی‌ها نامردی کردند و با ناو خود، لنج را شکستند و ۸۰ نفر از مردمان ما غرق و کشته شدند.

وی بیان داشت: امیدواریم در موضوع الحاق فارس به خلیج‌فارس دولت به نحو احسنت کار خود را انجام دهد و همگان باید در مقابل قانون تسلیم باشیم و آنچه قانون جمهوری اسلامی است، اجرایی شود.

خطیب جمعه لامرد در ادامه سخنان خود بر توسعه جلسات قرآنی تأکید و تصریح کرد: حسینیه‌های بسیاری در سطح شهرستان لامرد وجود دارد و باید جلسات قرآنی توسعه یابد و یک جز قرآن کریم در ماه مبارک رمضان خوانده شود اما درست و دقیق باشد، زیرا در قرآن کریم عزت و پیشرفت و گسترش فکر و عقیده است.

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 116 تاريخ : شنبه 29 خرداد 1395 ساعت: 13:12

پس از حضور مسئولین شهرستان لامرد در روستاهای الحاقی که فرماندار پارسیان آن را غیرقانونی قلمداد کرد ، موج جدیدی از مخالفت ها در سطح استان هرمزگان شکل گرفت ، در ادامه این حرکت استاندار هرمزگان به همراه نمایندگان هرمزگان در مناطق الحاقی حضور یافته و خبر از توقف این طرح ملی داد. استاندار هرمزگان حتی با بیانی توهین آمیز تلویحاً مسئولین شهرستان لامرد را “حرامیان دزد” خطاب کرد.

به گزارش پایگاه خبری مُهرستان ؛ سایت خبری پارسیان خبر در این خصوص نوشت:
استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه تجاوز کنندگان به خاک هرمزگان حرامیان دزد هستند گفت:درجلسه وزارت کشور مسئولان فارس بدون دلیل قانع کننده خلع سلاح شدند.

جادری استاندار هرمزگان در جمع پرشور ۵ روستای غرب پارسیان گفت:به عنوان مجری قانون سیئه ای بالاتر از برهم زدن آرامش وعبادت مردم سراغ ندارم، یعنی اینکه حرکت مدیران شهرستان لامرد غیر اخلاقی و غیر منطقی بود، که انتظار می رفت آداب همسایگی را به جا آورند و در این ماه مبارک آرامش مردم را به هم نزنند.

جادری اظهار کرد:اگر کار قانونی ملاک باشد هیچگونه اختلافی پیش نخواهد آمد ولی ما متأسفیم از اینکه عده ای بدون رعایت قانون وحتی بدون توجه به احساسات مردم با احساسات آنها بازی کردند.

استاندار هرمزگان با اشاره به حضور پرشور مردم در جلوگیری از الحاق روستاهای خود گفت:همانگونه که شما مردم حضور پیدا کردید،نشان داده اید که تمامیت خاک هرمزگان که جزیی از خاک قدیم ایران اسلامی است تجزیه ناپذیر است و همچون گذشته هرمزگان باقی خواهد ماند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان افزود: اگر الحاق ۵ روستای غرب پارسیان قانون باشد باید ابلاغ شود که نشده است .

وی اظهار کرد: مصوبه در سال ۹۲ صورت گرفته است که با حضور رئیس جمهور در هرمزگان مصوبه متوقف شد وهیچگونه دستور و ابلاغ جدیدی از طرف دولت، شورای عالی امنیت ملی و وزارت کشور به هردو استان فارس وهرمزگان داده نشده است

جادری استاندار هرمزگان افزود:من از اقدامات نسنجیده همسایگان تعجب می کنم که از قانون حرف می زنند ولی خود آنها خلاف قانون عمل می کنند.

وی با اشاره به جلسه مدیران ومسئولان دواستان هرمزگان وفارس در وزارت کشوردر سال ۹۳ گفت: مسئولان استان هرمزگان در آن جلسه اعلام کردند که این مصوبه بدون هرگونه کارشناسی وغیر قانونی است ونباید اجرا شود واین درحالی بود که مسئولان استان فارس نتوانستند یک دلیل بیاورند و در آن جلسه خلع سلاح شدند.

جادری استاندار هرمزگان با تأکید بر اینکه مصوبه الحاق ۵ روستای غرب پارسیان متوقف شده است تصریح کرد: وقتی که بیش از سه سال از یک مصوبه بگذرد عملا آن مصوبه اهمیت وجایگاه خود را از دست می دهد.

وی بیان کرد: اگر قرار بود این مصوبه اجرا شود به عنوان نماینده دولت در هرمزگان باید در جریان این مصوبه قرار می گرفتم که از سوی هیچ نهادی هیچ ابلاغیه ودستوری ارسال نشده است.

استاندار هرمزگان با انتقاد شدید از معاون سیاسی استانداری فارس گفت: معاون سیاسی استانداری فارس بعد از سه سال نامه ای راکه معلوم نیست ازکجاست را آورده است وفرماندار لامرد نیز بدون هماهنگی واطلاع وبدون رعایت موازین اخلاقی وارد منطقه شده است.

جادری باطرح پرسشی خطاب به فرماندار شهرستان لامرد گفت: آقای فرماندار بی تدبیر،اگر شبی که شما به صورت مخفیانه واردمنطقه شدید اتفاقی می افتاد چه کسی پاسخگو بود؟

استاندار هرمزگان همچنین گفت: از استاندار فارس بعید است که این حرکات غیر قانونی وغیر منطقی به دستور معاون سیاسی شما انجام شده است.

وی با دعوت به اینکه مردم آرامش خود را حفظ کنند گفت: از امروز تجمعات، تظاهرات وسخنرانی ها را کنار بگذارید که هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

جادری ادامه داد: انتظار داریم که مدیران استان فارس به قانون تمکین کنند، قانون برای اجرا ابلاغیه دارد که برای استان هرمزگان هیچ گونه ابلاغیه ای ارسال نشده است وما از روی میل و هوس فرماندار لامرد ومعاون سیاسی استاندار فارس که نمی توانیم ۵ روستا را ببخشیم.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: اگر استان فارس عاشق خلیج فارس است، جزیره ابوموسی را تقدیم فارس می کنیم، واگرلامرد می خواهد که ملحق شود باید زیرنظر هرمزگان اداره شود.

پایگاه اطلاع رسانی استانداری هرمزگان نیز آورده است:

عدم اجرای یک مصوبه پس از بیش از سه سال به منزله لغو آن مصوبه است

استاندار هرمزگان بیان داشت: چون این مصوبه متعلق به شورای عالی امنیت ملی است، باید روال قانونی خود را برای لغو طی کند و شخص وزیر کشور نیز نهایت همکاری را در این خصوص داشته است و تا موضوع نامه استانداری فارس و حضور مسئولان لامرد در این روستاها را شنید دستور داد تا با این کار برخورد شود.

جادری با اشاره به وضعیت گمرکات شهرستان پارسیان، گفت: گمرک شیو در پارسیان یا گاوبندی از ملوانی به تجاری ارتقا پیدا می کند و همچنین بنده از بندر تبن نیز بازدید داشته ام و نیاز است با کار کارشناسی و حضور برخی ادارات گمرک این بندر نیز فعال شود که این موضوع را نیز در راستای تامین معیشت مردم پیگیری خواهم کرد.

وی خاطرنشان کرد: منطقه ویژه صنایع انرژی بر نیز موجب ایجاد اشتغال در پارسیان (گاوبندی) خواهد شد و در آینده برای آن مدیریت و هیئت مدیره مستقل تعیین خواهد شد.

اجازه نمی دهیم هرمزگان گوشت قربانی شود

در ادامه نیز رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان با بیان اینکه به استناد تمامی مستندات این مصوبه جداسازی روستاها از هرمزگان جایگاه قانونی ندارد و کارشناسی نیست، عنوان کرد: می گویند چون این مصوبه شورای عالی امنیت ملی است قابل لغو نیست اما این مصوبه و نوع ارسال آن خدشه دار است.

حسین هاشمی تختی افزود: این مصوبه می گوید برای استفاده از ظرفیت دریا اتصالی میان استان فارس با دریا صورت بگیرد که این موضوع با الحاق مناطقی از هرمزگان کاملا متفاوت است و می توان با احداث راه آهن و جاده این اتصال را برقرار کرد اما این استنباد نباید شود که بخشی از هرمزگان به فارس الحاق شود.

وی اضافه کرد: هرکس بخواهد در این استان سرمایه گذاری کند ما از آن استقبال می کنیم اما اجازه نمی دهیم هرمزگان گوشت قربانی شود.

هاشمی تختی بیان داشت: ما نمایندگان استان متحد در این راستا ایستاده ایم تا مشکلات و مسائل مردم این منطقه را به طور جدی پیگیری کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان تاکید کرد: اجازه نخواهیم داد خدشه ای به هرمزگان و شهرستان گاوبندی وارد شود و باید توجه داشته باشیم که اجازه ندهیم کسی این اتحاد و انسجام و آرامش مردم را برهم بزند.

 

برای لغو این مصوبه وزیر کشور را به مجلس می کشانم

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس نیز بیان داشت: همه باید دست برادری و وحدت به هم بدهیم و در برابر تجاوزات به خاک هرمزگان ایستادگی کنیم.

حجت الاسلام سید مصطفی ذوالقدر گفت: ما الحاق را ابدا قبول نداریم و قول می دهم برای لغو این مصوبه وزیر کشور را به مجلس بکشانم.

استان هرمزگان از این امتحان بزرگ سربلند بیرون آمد

نماینده مردم بندرعباس، بندرخمیر، قشم، حاجی آباد و ابوموسی در مجلس نیز عنوان کرد: خوشحالیم استان هرمزگان سربلند از این امتحان بزرگ بیرون آمد و جنگ روانی برخی مسئولان بی تدبیر استان فارس که سعی داشتند آرامش استان را بر هم بزنند بی اثر ماند.

احمد مرادی افزود: برای اولین بار در تاریخ هرمزگان گردهمایی همبستگی و نه گفتن به زورگویان را دیدیم و ما همه تا پای جان در کنار مردم خوب خواهیم ماند و امیدواریم شاهد لغو کامل این مصوبه غیرقانونی و غیرکارشناسی باشیم و حتما در این خصوص وزیر کشور را به مجلس خواهیم کشاند.

پارسیان گنجینه و نگین زرین هرمزگان است

فرماندار پارسیان نیز با بیان اینکه پارسیان گنجینه و نگین زرین هرمزگان است، عنوان کرد: مردم این شهرستان علاقه مند به فعال سازی گمرک تجاری و ملوانی تبن همانند گمرک شیو هستند.

محمد رادمهر افزود: همه مردم خواهان لغو مصوبه غیرکارشناسی انتزاع پنج روستا هستند که مغایر قانون است مردم این شهرستان لغو مصوبه را از نمایندگان خود در خانه ملت خواستارند.

مجوز گمرک تبن صادر شود

عضو شورای اسلامی شهرستان پارسیان نیز بیان داشت: یک منطقه جغرافیایی نمی تواند جزء دو استان باشد و ما می گوییم استاندار و نمایندگان و مردم هرمزگان می توانند مشکلات معیشتی این مناطق را حل کنند.

علی قاسمی گفت: دریای سمت جنوب این پنج روستا جزء محدوده پارک ملی نایبند است و امکان تغییر کاربری ندارد و این مصوبه تحت عنوان منطقه آزاد در این پنج روستا امکان پذیر نیست و باید مطابق مسائل زیست محیطی لغو شود.

وی تصریح کرد: مردم از دولت و گمرک ایران تقاضا دارند مجوز برای گمرک تبن صادر شود و مردم همه امکانات راه اندازی آن را آماده می کنند و این کار راه حل کوتاه مدت مشکلات معیشتی مردم است.

عضو شورای اسلامی شهرستان پارسیان افزود: تقاضای دیگر ما این است که منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان از حالت نیمه مستقل از منطقه لامرد به منطقه ای مستقل تبدیل شود تا با این اقدامات جلوی این مصوبه غیرکارشناسی و غیرقانونی الحاق را بگیریم.

امام جمعه اهل سنت پارسیان نیز بر لزوم لغو این مصوبه و یکپارچه ماندن هرمزگان تاکید کرد.

این برنامه با حضور و استقبال گسترده مردم روستاهای سروباش، فارسی، اکبری، تمبو شمالی و تمبو جنوبی بخش کوشکنار شهرستان پارسیان (گاوبندی) درمسجد روستای فارسی برگزار شد که در آن مردم مخالفت خود با مصوبه جداسازی این پنج روستا از هرمزگان و الحاق آن به استان فارس را اعلام کردند.

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 128 تاريخ : شنبه 29 خرداد 1395 ساعت: 13:12

مُهرستان » نماینده شرق هرمزگان در مجلس خطاب به مسؤولین استان فارس گفت: فقط می‌توانید خواب ببنید اگر ما هرمزگانی‌ها بگذاریم شما فارسی‌ها به بهانه اسم استانتان بخواهید ذره‌ای از خاک ما را جدا کنید و تا من زنده هستم انتزاعی امکان‌پذیر نیست.

به گزارش مُهرستان؛ سیدمصطفی ذوالقدر شامگاه پنجشنبه در گردهمایی “نه به انتزاع گاوبندی از هرمزگان” که در فرهنگسرای طوبی شهر بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: این اولین بار نیست که به استان هرمزگان تجاوز شده است آن زمانی که استان کرمان می‌خواست به جاسک و زیارت‌علی و چهل روستای آن دست درازی کند من تنها بودم و یک‌تنه مقابل تمام زیاده‌خواهی‌ها ایستادگی کردم.

وی ادامه داد: قرار بود استاندار کرمان به منطقه زیارت‌علی بیاید و با مردم صحبت کند که اگر مردم خواستار پیوستن به استان کرمان بودند نمایندگان نیز موافقت کنند اما چنین نشد و وی نیامد چراکه من در سخنرانی‌ خود گفته بودم هر مسؤول کرمانی اگر به زیارت‌علی آمد پایش را قلم کنید جوابش را من می‌دهم.

نماینده شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امروز فارسی‌ها آمده‌اند و خواستار گاوبندی شده‌اند. زمانی کرمانی‌ها به بهانه متصل شدن به دریا آمدند که من با آنها مقابله کردم، چیزی که آن روز به کرمانی‌ها گفتم امروز به فارسی‌ها می‌گویم که تا ذوالقدر زنده هست انتزاع هرمزگان امکان‌پذیر نیست.

ذوالقدر در ادامه گفت: ما ایرانی‌ها همه برادر، همدل و همراه و زیر سایه نظام جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنیم و حرفی که آن زمان به کرمانی‌ها گفتم امروز نیز به فارسی‌ها می‌گویم؛ اگر می‌خواهید اسکله بزنید بروید و بزنید، اگر می‌خواهید جاده بسازید بروید و بسازید‌، اگر می‌خواهید از دریا استفاده کنید و تجارت کنید بروید و این کار را انجام دهید ولی خواب این را ببینید که ما هرمزگانی‌ها بگذاریم شما فارسی‌ها و کرمانی‌ها به هر بهانه‌ای ذره‌ای از خاک ما را جدا کنید.

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 112 تاريخ : شنبه 29 خرداد 1395 ساعت: 3:36

مُهرستان » استاندار فارس گفت:برخی مدام با کوبیدن برطبل تعطیلی کارخانه ها قصدپاشیدن بذرناامیدی و بحرانی جلوه دادن جامعه را دارند. به گزارش مُهرستان؛ سید محمد علی افشانی شامگاه پنجشنبه در همایش دولت تدبیرو امید ، دستاوردها و چالش ها در کازرون افزود:اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب با مسئولیت معاون اول رئیس جمهوری در جای…

مُهرستان » استاندار فارس گفت:برخی مدام با کوبیدن برطبل تعطیلی کارخانه ها قصدپاشیدن بذرناامیدی و بحرانی جلوه دادن جامعه را دارند.

به گزارش مُهرستان؛ سید محمد علی افشانی شامگاه پنجشنبه در همایش دولت تدبیرو امید ، دستاوردها و چالش ها در کازرون افزود:اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب با مسئولیت معاون اول رئیس جمهوری در جای جای ایران اسلامی آغاز شده و پیش بینی می کنیم امسال شاهد شکوفایی اقتصادی در کشور باشیم .
وی گفت: دکتر روحانی در شرایطی دولت را به دست گرفت که وضعیت متلاطم اقتصادی و بی ثباتی بازار و ارز به علت پایین آمدن قیمت نفت به حدود ۲۰ دلار و تورم ۴۰ درصدی رشد اقتصادی را به منفی هشت دهم درصد سوق داده بود.
استاندار فارس افزود: طی سه سال گذشته تاکنون با اقدامات انجام شده گشایش های مطلوبی در حوزه اقتصادی کشور صورت گرفته که نوید بخش آینده درخشانی است .
استاندار فارس گفت: در استان فارس ۴۶۰۰ واحد صنعتی داریم که ۴۱۰۰ واحد فعال هستند .
افشانی افزود:باید زمینه فرهنگی ایجاد کنیم که احساس امنیت بوجود بیاید تا هم سرمایه گذار امنیت داشته باشد وهم امنیت روانی در جامعه ایجاد شود.
وی ادامه داد: از مشکلات دولت قاچاق ارز وکالا است که مشخص شده است ۲۰میلیارد دلار ازر وکالا قاچاق می شود وقتی این میزان کالا قاچاق می شود چگونه دولت درآمد کسب کند؟ تمام تلاش ها وهزینه ها که برای مبارزه با قاچاق کالاصرف می شود تنها جلو سه درصد کالای قاچاق را می گیرد.
استاندار فارس گفت:مهمترین مشکل ما در استان مسئله آب است ما ۶ سد در استان داریم که سرجمع آب آنها ۸۲۰ میلیون متر مکعب است ولی تنها آب یک سد کرخه در استان خوزستان هفت میلیارد وششصد میلیون متر مکعب است.

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 128 تاريخ : شنبه 29 خرداد 1395 ساعت: 3:36

مهرستان :  مصوبه الحاق بخش غربی استان هرمزگان به استان فارس یکی از جنجال‌های اخیر تقسیمات کشوری است که همچنان در کش و قوس جدال طرفین همسایه ادامه دارد.
این طرح منجر به ساحلی‌شد‌‌‌‌ن و همجواری استان فارس با خلیج فارس می‌شود‌‌‌‌. بر این اساس بخشی از منطقه مرزی بین د‌و استان به همراه ۵ روستا از شهرستان پارسیان هرمزگان جد‌‌‌‌ا شد‌‌‌‌ه و به استان فارس ملحق می شود.

ساحلی شدن استان فارس دارای، دلائل قوی و محکمی است که باعث شده تا این موضوع به یک موضوع ملی تبدیل شده در دولت های قبل نیز این موضوع مطرح بوده است و ورود نهادهای تصمیم گیر کلان امنیتی در سطح ملی نشان از اهمیت بالای این موضوع دارد.

با وجود این موضوع اما ، هرمزگانی ها اجرای این طرح را تجاوز به خاک خود قلمداد می کنند ، متاسفانه درهرمزگان به گونه ای با این موضوع برخورد می شود گویا این مسئله مناقشه ای بین دو کشور  متخاصم است.

البته  در طراحی این موضوع منافع شهرستان پارسیان هرمزگان دیده نشده است و به نظر می رسد با حل این موضوع و دادن امتیازهایی شایسته بتوان تبعات اجتماعی شدیدی را که در منطقه جنوب فارس و غرب هرمزگان بوجود آمده ، آرام کرد و استان پهناور فارس دوباره ساحلی شود ، اتفاقی مبارک که بی شک توسعه جنوب کشور را در پی خواهد داشت.

لازم به ذکر است در ادامه ورود مسئولین لامرد به روستاهای الحاقی در پارسیان هرمزگان ، اعتراضات مردمی وسعت بیشتری یافته است و سایت پارسیان خبر در این خصوص ، امروز  با انتشار مطلبی نوشته است:

مردم پارسیان با تشکیل زنجیره انسانی از دولت تدبیر وامید خواستند با رعایت حقوق مردم شهرستان پارسیان الحاق ۵ روستای این شهرستان را لغو کند.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛مردم پارسیان با تشکیل زنجیره انسانی خواستار لغو الحاق ۵ روستای تمبو شمالی،تمبو جنوبی،سروباش،فارسی واکبری به استان فارس شدند.

همچنین مردم پارسیان با سردادن شعارهایی از ورود غیرقانونی مسئولین شهرستان لامرد به حوزه استحفاظی این شهرستان اعتراض خود را نشان دادند.

این سایت خبری آورده است: طرح الحاق ۵ روستای غرب پارسیان بارها توسط نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی به عنوان طرحی اشتباه وغیر کارشناسی قلمداد شده است و قول هایی که به مردم پارسیان و هرمزگان داده اند، این است که طرح را به طور کامل متوقف کنند.

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 120 تاريخ : پنجشنبه 27 خرداد 1395 ساعت: 18:11